.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Lingua Inglese B2


Denominazione del corso: Lingua Inglese B2
Corso di studi: I4H - Laurea magistrale in Ingegneria Chimica
Quadrimestre/Semestre:
Anno:
Numero di moduli: 1
Crediti: 3
Ore: 30
Tipologia: F - Altre attività formative
Struttura: monodisciplinare
Settore Scientifico Disciplinare: - ()

Docente: Fabrizio Buoncompagno (30 ore). Titolo copertura: Mutuata
Orario di ricevimento: Venerdì ore 14:30


Programma sintetico del corso:

Conoscenze e abilità da conseguire: Livello B2 - upper intermediate - come descritto nel Quadro Comune Europeo di Riferimento - CEFR Il livello B2 prevede la comprensione di situazioni di comunicazione di una certa complessità. E' necessario il consolidamento della produzione orale a contenuto specifico relativamente all'ambito di formazione.Un apprendente B2 deve essere in grado di saper comprendere informazioni inerenti al campo di specializzazione, fornire descrizioni precise ed attinenti usando un lessico specifico, formulare supposizioni su cause e conseguenze, trasmettere un'informazione particolareggiata in modo attendibile.

Programma esteso del corso:

Link Programma completo (PDF)    (Aggiornato il 7-09-2018)

Programma Lingua Inglese Livello B2 – A.A. 2018-19 Level B2 Communicative Objectives B2 level candidates should possess the following communicative skills: LISTENING COMPREHENSION –understand extended speech and lectures and also follow complex lines of argument provided the topic is reasonably familiar READING COMPREHENSION - read and understand articles and reports in which the writers adopt particular attitudes or viewpoints. SPOKEN PRODUCTION - explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. WRITING - produce a written essay or report passing on information or giving reasons in support of, or against, a particular point of view. Grammar content **(All points specified for level B1): • comparative and superlative adjectives • countable and uncountable nouns • relative pronouns • prefixes and suffixes • compound nouns and adjectives adverbs of intensity and frequency • present - present simple, present continuous, past perfect • past - past simple and past continuous • future - will, be going to and present continuous • present perfect simple and present perfect continuous • past perfect • conditional sentences (all 3 types) • modal verbs • simple phrasal verbs • -ing form and infinitive B2 Grammar points: • Modal Verbs • Present perfect' • Past perfect • Conditional tenses • direct speech • conditionals (If...will / If...would); (if clauses) • how to express the concept of habit with 'used to' • passive form • Passive tenses • Phrasal Verbs Lexical morphology: • Relative pronouns • Expressions of quantity and quality • Compound nouns • Idiomatic expressions • Differences between formal and informal language • Adverbs, adjectives and prepositions Lexical contents (semantic areas specified in level B1) • Lifestyles - home & family • Health • Environmental issues • Science and Technology • Business and Employment CEFR LEVELS Listening/Speaking Reading Writing B2 CAN follow or give a talk on a familiar topic or keep up a conversation on a fairly wide range of topics. CAN scan texts for relevant information, and understand detailed instructions or advice. CAN take notes while someone is talking or write a letter including non-standard requests.


Testi consigliati:

Oltre al materiale didattico distribuito durante le lezioni gli studenti possono fare riferimento ai seguenti testi:

R. Murphy, English Grammar In Use (with answers), Cambridge University Press, UK

L. Prodromou, R. Side, G. Wellman (2012) Grammar and Vocabulary for First Certificate (with key), Longman, UK

J. Bell, R. Gower (2010) First Certificate Expert, Longman, UK

Cambridge ESOL practice tests for First Certificate Level – Cambridge University Press

Complete First by Guy Brook-Hart- second edition - Cambridge English
ISBN: 9781107698352

            
            
                         


Modalità d'esame:

L'esame previsto è un 'four-skills test' che consiste in in 4 prove: Comprensione di un testo scritto con esercizi morfosintattici (in particolare word-formation, phrasal verbs, collocations; Ascolto; Scrittura (Curriculum Vitae, Lettere formali; Recensioni; Temi di attualità); Colloquio.


Risultati di apprendimento previsti:

Si prevede il raggiungimento del livello B2 - upper intermediate level - secondo i parametri indicati dal Quadro comune Europeo di Riferimento per le lingue del Consiglio d'Europa.


Link Verifica la presenza di materiale didattico sul sito ELearning@AQ